Wikia

Bert de Jong werd van 1995 tot 1996 gespeeld door acteur Huub Scholten.

InformatieEdit

LiefdeEdit

KinderenEdit

KleinkinderenEdit

Zijn levenEdit

Jeugd t/m 1995Edit

Bert trouwde met Maria de Jong, met wie hij zoons Rik en Danny kreeg. Een paar jaar na hun bruiloft, begon Bert Maria te mishandelen. Om te voorkomen dat Danny en Rik iets zou overkomen, besloot Maria dit te accepteren. Ze liet zich door haar eigen man slaan. Het gaat niet goed met Maria. Rik is al oud genoeg om voor zichzelf te zorgen, maar voor Danny word een pleeggezin gezocht. Maria heeft hier altijd spijt van gehad, maar zag geen andere uitweg.

1995 t/m 1996Edit

Rik krijgt een baan in Hotel Dendermonde. Maria mag van Anita in de kelder gaan wonen. Ze is op de vlucht voor Bert en is bang dat hij haar zal vinden. Maria's zorgen zijn terecht, Bert staat onverwachts op de stoep. Ze probeert hem duidelijk te maken dat het voorbij is, maar Bert kan dit niet accepteren. Opnieuw word Maria in elkaar geslagen, waardoor ze in het ziekenhuis beland. Maria heeft er moeite mee dat ze lastig word gevallen door Bert en krijgt steun van Govert Harmsen, die verliefd op haar is. Wanneer Bert opnieuw voor de deur staat, is voor Maria de maat vol. Ze steekt Bert met een mes neer. Rik wil niet dat zijn moeder in de gevangenis komt en besluit tegen de politie te vertellen dat hij Bert heeft neergestoken. De politie wil een reconstructie, waar ook Maria bij aanwezig is. Tijdens de reconstructie raakt Maria in een trance, waardoor ze de moord bekend.

Around Wikia's network

Random Wiki