Wikia

Cilia de Ridder - Mildred Disselkoen 2.png

Mildred Disselkoen (1995)

Cilia de Ridder werd gespeeld door actrice Mildred Disselkoen. De rol was van aflevering 895 (17 maart 1995) tot aflevering 1016 (4 december 1995) te zien in de serie. Het karakter Cilia pleegde in aflevering 1015 zelfmoord door verhanging. Deze scéne zorgde voor de nodige commotie. 

Cilia was een vrouw met het hart op de goede plaats. Ze gingen jaren gebukt onder een enorme stress en dat heeft haar karakter gekenmerkt. Cilia hoopte een nieuw leven op te bouwen met Daniel, maar de moord op Frits deed dit sprookje in duigen vallen.

Storyline (beknopt)Edit

Seizoen 5 (1994-1995)Edit

Marieke Vollaards is verkracht en sindsdien is ze in een zware depressie terechtgekomen. Janine en Daniel weten zich geen raad met de situatie en ze besluiten Marieke te laten opnemen. Cilia is de leidinggevende in de inrichting en begeleidt Marieke. Marieke word overspoeld met veel bezoek. Daniel is gecharmeerd van Cilia, maar laat dit in het begin niet openlijk merken. Marieke maakt moeilijke tijden door. Cilia probeert er voor haar te zijn. Daniels moeder Nora komt naar Meerdijk en ziet dat haar zoon een oogje heeft op Cilia. Ze probeert hun te koppelen. Marieke komt er weer bovenop. Ze vertrekt samen met Mark naar Italie. Cilia en Daniel draaien een beetje om elkaar heen.

Seizoen 6 (1995-1996)Edit

Daniel vind dat het tijd word dat zijn moeder Nora weer terug gaat naar de boerderij. Nora wil niet terug, omdat het huis haar herinnert aan haar overleden echtgenoot. Daarnaast vind ze de gezelligheid van Daniel en zijn vrienden ook fijn. Nora begint te faken dat ze aan beginnende alzheimer leidt. Daniel maakt zich ernstige zorgen en vraagt of Cilia een keer naar Nora wil kijken. Cilia heeft al langer het idee dat Nora de situatie faked en confronteert haar hiermee. Nora speelt het spel slim en weet zelfs Cilia een schuldgevoel van haar uitbarsting aan te praten. Nora vind dat ze haar boekje te buiten is gegaan en bekent haar leugen. Iedereen heeft er uiteindelijk begrip voor. Nora verlaat Meerdijk.

Mildred Disselkoen (1015).png

Cilia, enkele seconden voordat zij zichzelf verhangt (aflevering 1015)

De zorgen om Nora hebben Daniel en Cilia nader tot elkaar gebracht. Ze beginnen een relatie, maar Cilia wil nooit blijven slapen. Cilia heeft ernstige dromen over gebeurtenissen in haar verleden. Daniel weet niet wat hij met haar moet beginnen. Hij word tegelijkertijd opgezadeld met de voogdij over Wendela Hafkamp, de pasgeboren dochter van Martine Hafkamp en Frits van Houten. Frits wil de voogdij aanvechten en doorzoekt het verleden van Cilia. Cilia word gechanteerd met het feit dat ze heeft vastgezeten voor drugssmokkel. De chantage drijft haar tot wanhoop. Frits word dood in bad aangetroffen en niet veel later word Cilia gearresteerd. Cilia draait volledig door in de gevangenis en ze word opgenomen in een justituele inrichting. Ze verhangt zichzelf in haar cel.

Later zou Daniel ontdekken dat Cilia de schuld heeft opgenomen voor haar ex-man Louis Bremans. 

Around Wikia's network

Random Wiki