Wikia

Mark de Moor
Tim Immers.jpg
Tim Immers als Mark de Moor in 1993

Gespeeld door

Tim Immers

Introductie

7 februari 1992

Laatst gezien

26 mei 1995

Aantal episodes

ong. 200

Naam

Mark de Moor

Woonplaatsen

Flat De Moor (1992)
Huize Alberts (1992-1993)
Huize Koossie (1993)

Beroepen

Professioneel zwemmer
Model

Familieleden

Claire de Moor - Moeder

Mark de Moor is een karakter die tussen februari 1992 en november 1993 in de serie te zien was. Tussen april 1995 en mei 1995 maakte hij een eenmalige comeback. Immers verliet destijds de serie vanwege de militaire dienstplicht.

LevensverhaalEdit

Dian AlbertsEdit

Marks ouders zijn in zijn jeugd gescheiden. Zijn vader is vaak op zakenreis en verhuurt soms enkele kamers van het woonhuis. Dian Alberts en haar tante Sandra Mulder gaan naar de zwemkampioenschappen en boeken een kamer bij Marks vader. Omdat Marks vader op zakenreis moet hij de twee vrouwen ontvangen. Sandra is onder de indruk. Dian ook, maar wil dit eigenlijk niet toegeven. Mark is professioneel zwemmer en doet ook mee aan de kampioenschappen. Dian blijft haar gevoelens voor hem ontkennen. Mark doet een paar pogingen om Dian te verleiden, maar zonder succes.

Sandra gaat naar huis toe en laat Dian alleen achter met Mark. Mark heeft Dian eindelijk zover dat ze aan haar gevoelens toegeeft. Als ze op het punt staan om naar bed te gaan, gaat de telefoon. Dians vriend Tim Waterman belt om te vragen hoe het gaat. Dian voelt zich schuldig en breekt met Mark. Ze gaat terug naar huis en probeert haar leven weer op te pakken.

Mark gaat naar Meerdijk toe om Dians hart te veroveren. Dians vader Jef heeft goede verhalen over hem gehoord en besluit hem een logeerbed aan te bieden. Dian is minder blij met zijn komst naar Meerdijk ,omdat ze haar gevoelens niet meer kan ontkennen. Mark gaat verder met het versieren van Dian. Dian wil niet het zoveelste meisje zijn dat hij kan krijgen. De relatie met Tim loopt ook niet echt lekker.

Tim weet dat Mark achter Dian aanzit en er ontstaat een soort strijd. Ze proberen allebei te bewijzen dat zij het beste vriendje voor Dian zijn. Dian begint hun allebei irritant te vinden. Anita haalt Mark over om een grapje met Tim uit te halen. Ze geven hem verslappingsmidellen waardoor hij niet naar een afspraakje naar Dian kan. Anita vind dat Tim ook een kans verdient om Mark terug te pakken. Ze bedenkt het idee om een escortgirl op Mark af te sturen. Tim regelt Melissa Meyer. Mark loopt in de val en denkt dat hij een leuke nacht met Melissa gaat hebben.

Als zij zich even gaat douchen, komen Tim en Anita de kamer in om zijn kleren te pakken. Tim zit zonder kleren in een hotel. Hij vindt een koeiendeken en gaat zo naar de receptie. Mark en Tim beloven elkaar nog meer dingen uit te halen, maar Anita stelt voor om vrede te sluiten. Dit doen ze. Anita laat weten dat er maar één oplossing is. De mannen moeten allebei Dian bellen voor een afspraakje. Wie ze afzegt met een smoes, valt af. Uiteindelijk is Mark de gelukkige winnaar. Dian heeft Tim afgebeld. Als Anita haar vriendin Dian verteld wat ze hebben uitgehaald, kan ze dit niet waarderen. Anita vindt dat ze eerlijk heeft toegegeven aan haar gevoelens.

Nu Tim uit beeld is, wil het Mark nog niet lukken om een relatie met Dian te krijgen. Als Dian hoort dat haar ouders gaan scheiden, probeert Mark haar te troosten. Dian en Mark kussen elkaar en gaan met elkaar naar bed. Mark maakt Dian duidelijk dat hij geen misbruik van haar heeft gemaakt. Dian is hier blij mee.

AlcoholismeEdit

Dian voelt dat Mark zich ernstige zorgen maakt over zijn moeder, die aan de alcohol verslaafd is. Mark gaat zolang bij de familie Alberts in huis wonen. Claire gaat steeds meer drinken. Mark besluit de hulp in te schakelen van dokter Simon Dekker. Claire had niet verwacht dat Mark dit zou doen en besluit te gaan afkicken. Dat zegt ze in ieder geval. Ze houdt voor de buitenwereld verborgen dat ze nog drinkt. Wanneer ze moet opdraven voor een etentje met Jef en Dian, houdt ze zich nuchter.

Op een avond drinkt Claire zoveel dat ze zelfs niet meer de spullen kan opruimen. Ze valt in slaap op de bank. Mark treft zijn moeder aan en wil haar helpen. Hij valt op de grond en komt in glasscherven terecht. Mark raakt ernstig gewond. In het ziekenhuis word hem meedegeeld dat hij zijn professionele zwemcarriere moet opgeven. Claire voelt zich erorm schuldig en gaat vrijwillig afkicken. Dat is volgens haar wel het enige wat ze nog kan doen.

HomoseksualiteitEdit

TimImmersmodel.jpg
Nu hij zijn zwemcarriere een halt toe moeten roepen, moet Mark dringend op zoek naar ander werk. Hij klust af en toe bij in Restaurant De Kelder. Wanneer twee vrienden van hem, Suzanne Balk en Daniel Daniel, een modellenbureau oprichten, besluit Mark zich ook in te schrijven. Tot zijn verbazing word hij al snel uitgekozen voor een opdracht. Het oog van Enno Harinxma is op hem gevallen. Samen met zakenpartner Ron van de Velde maakt Enno de deal met Mark rond. Naast een zakelijke relatie, ontwikkelen Mark en Enno ook een persoonlijke band.

Mark heeft het gevoel dat Enno een dubbele agenda heeft, wanneer hij in De Rozenboom volmondig word gekust door een man. Mark voelt zich bedrogen en heeft het gevoel dat Enno met hem gefantaseerd heeft. Enno probeert tevergeefs contact met Mark te zoeken. Op een gegeven moment besluit Mark hem een kans te geven het uit te leggen. Mark ontdekt dat Enno een gezin heeft gehad voordat hij uit de kast kwam. Enno zegt dat Mark hem doet denken aan zijn zoon Philip, waarmee hij geen contact mee heeft. Mark vergeeft Enno voor zijn leugentje.

MarkBernadette.jpg
Mark loopt met de gedachte rond om contact te zoeken met Enno's kinderen. Hij besluit zijn plannen door te zetten. Mark brengt een bezoekje aan de kinderen, maar word allerminst hartelijk ontvangen door Enno's ex-vrouw Tine Harinxma. Na een gesprek laat Philip al snel blijken dat hij geen behoefte aan contact heeft. Tine vraagt hem te vertrekken. Enno's dochter Bernadette neemt contact op met Mark. Ze is benieuwd naar haar vader.

Mark weet een verzoening te creeren tussen Enno en zijn dochter Bernadette. Enno is hem enorm dankbaar. Bernadette is Mark ook dankbaar en zegt hem erg leuk te vinden. Mark en Bernadette kussen met elkaar, vlak voordat Bernadette samen met haar vader op reis gaat.

Around Wikia's network

Random Wiki