Wikia

Vlcsnap-2011-09-28-15h54m13s128.png
Nora Daniel werd gespeeld door actrice Coby Timp. De rol was van aflevering 329 tot 349, 556 tot 577, 743 tot 748 en 887 tot 978 te zien in de serie. Met de introductie van dit karakter werd voor het eerst duidelijk dat het karakter Daniel dezelfde voornaam als achternaam gebruikte. 

Storyline (beknopt)Edit

Seizoen 2 (1991-1992)Edit

Daniel heeft een jaar geleden zijn vrouw Jeanne Dekker verloren en kort daarna is hij opnieuw in de liefde teleurgesteld door Sandra Mulder. Wanneer moeder Nora hem belt, zit hij hier eigenlijk niet zo op te wachten. Daniel heeft namelijk een slechte relatie met vader Karel. Karel is verbitterd omdat Daniel de bloemenkwekerij niet wilde overnemen. Daniel wil koste wat kost voorkomen dat Karel zijn bedrijf verkoopt voor een dubbeltje aan concurrent Dolf Hendrikse. Dolf en Daniel groeide samen op en hebben elkaar nooit gemogen. Karel probeert de verkoop alsnog door te zetten. Daniel's pleegzoon Mickey Lammers bezoekt Daniel bij zijn ouders. Mickey komt in contact met Dolf's dochter Boukje. Via Mickey komt Daniel te weten dat Boukje nauwelijks naar school toe gaat. Daniel chanteert Dolf de onderwijsambtenaar in te schakelen als hij Karel niet met rust laat. Dolf zwicht voor de dreigementen. 

Seizoen 5 (1994-1995)Edit

Daniel krijgt een telefoontje van zijn moeder Nora. Karel is overleden. Nora is intens verdrietig en is niet in staat om de uitvaart te regelen. Daniel komt naar zijn moeder toe en regelt met haar de uitvaart. Nora weet haar zoon over te halen om haar mee te nemen naar Meerdijk. Ze wil liever niet alleen zijn in het grote huis waar ze jarenlang met haar echtgenoot heeft gewoond. Nora staat in het middelpunt van de belangstelling. Daniels vrienden Janine Elschot en Suzanne Balk bezoeken Nora met regelmaat. Via Daniel word Nora betrokken in een vervelende zaak. Janine's zus Marieke is aangerand door een groep jongens. Janine heeft als represaille hun clubhuis in de brand gestoken. De jongens willen wraak nemen en terroriseren Janine en haar vrienden. Nora moet het ook een keer ontgelden wanneer ze alleen thuis is. 

Coby Timp (958).png

Nora word betrapt door Roos in de bibliotheek (aflevering 958)

N
ora ziet dat haar zoon gevoelens koestert voor Cilia de Ridder. Ze probeert de twee te koppelen en haalt daarmee de woede van haar zoon op de hals. Daniel vind sowieso dat het wel weer tijd is dat zijn moeder huiswaarts gaat. Nora raakt in paniek en begint beginnende alzheimer te faken. Ze word in de universiteitsbibliotheek bijna betrapt door Roos de Jager, wanneer ze een boek over alzheimer aan het lezen is. Cilia heeft het gevoel dat Nora de alzheimer faked en confronteert haar hiermee. Nora weet zich hieruit te redden, maar voelt zich achteraf schuldig. Nora erkent haar leugen en vraagt om vergeving. Daniel en zijn vrienden vergeven Nora. Na een goed afscheid brengt Daniel zijn moeder weer terug naar de bloemkwekerij. 

Around Wikia's network

Random Wiki