Wikia

Robert Alberts
Wilbert gieske.jpg
1991

Gespeeld door:

Wilbert Gieske

Speelperiode

1990-2008

Eerste

Aflevering 1
1 oktober 1990

Laatste

aflevering 5404 30 juni 2016

Classificatie

Hoofdrol, voormalig

Status

In leven

Robert Alberts werd gespeeld door acteur Wilbert Gieske. De rol was van aflevering 1 tot 93, 121 tot 134, 203 tot 230, 266 tot 282 en 495 tot 3645 te zien in de serie. Vanwege de Autralische scripts was het karakter Robert in de eerste twee seizoenen terugkerend te zien. Pas vanaf seizoen drie, toen werd overgestapt op een Nederlandse bewerking, kreeg Gieske een vaste aanstelling bij de serie. In januari 2008 maakte Gieske bekend dat hij zijn werkzaamheden bij de soap wilde neerleggen. Hij wilde zich meer gaan ontwikkelen in het toneel en daarnaast waren de tegenvallende kijkcijfers destijds ook een beweegreden. Gieske staat vandaag de dag open voor een comeback. 

Storyline (beknopt)Edit

Seizoen 1 (1990-1991)Edit

Robert kreeg een affaire met zijn secretaresse Stephanie Kreeft. Na een verzoeningspoging met zijn vrouw Laura besloot hij de scheiding aan te vragen. Robert ondervond echter moeilijkheden om zich aan het leven van Stephanie aan te passen. Wanneer grote baas Nico Stenders naar Meerdijk komt, moeten Laura en Robert voor de schijn ophouden dat ze nog getrouwd zijn. Nico weet al vanaf de eerste minuut dat de twee in scheiding liggen en bekent dit pas later. Stephanie valt voor Nico en vertrekt met hem naar Londen. Robert keert met hangende pootjes terug bij zijn vrouw. 

Arnie kan de huwelijksproblemen van zijn ouders niet meer volgen en loopt weg van huis. Hij vind onderdak bij de familie Dalstra. Laura en Robert besluiten hem tijd te gunnen om over alles na te denken. Robert word gebeld wanneer Arnie in het ziekenhuis ligt. Arnie is geelektrokuteerd door een broodmachine. Laura en Robert nemen hun zoon weer mee naar huis en beloven verbetering. Laura blijkt zwanger te zijn en Robert en zij besluiten naar New York te gaan.

Robert moet voor zaken in Meerdijk zijn en keert even terug. Hij ontdekt dat Arnie zijn oom Jef en tante Karin in huis heeft genomen. Robert heeft een haatverhouding met zijn broer, omdat Jef er vandoor ging met Robert's verloofde Karin. Jef en Robert leggen hun geschillen bij en Robert geeft toestemming voor Jef's verblijf in zijn huis. Na een goed gesprek met zoon Arnie vertrekt Robert weer naar New York.

Seizoen 2 (1991-1992)Edit

Arnie word per ongeluk met een jachtgeweer neergeschoten door Mickey Lammers. Hij verliest erg veel bloed en  de doktoren zijn op zoek naar een donor. Jef belt zijn broer in New York. Robert komt naar Meerdijk om zijn zoon bloed te doneren. Arnie voelt zich schuldig tegenover zijn vader. Robert wil dat Arnie wat van zijn leven maakt en niet meer gaat werken bij de loods. 

Arnie wil graag zijn pasgeboren zus Charlotte ontmoeten en reist met Kerst 1991 naar New York. Hij word geconfronteerd met een nieuwe huwelijkscrisis tussen zijn ouders. Laura neigt weer naar de drank en Robert is druk met werken. Arnie kan hier niks aan veranderen.

Seizoen 3 (1992-1993)Edit

Laura en Robert vechten een hevige strijd om de voogdij van Charlotte. Robert krijgt de voogdij over zijn dochter toegewezen. Laura ontspoort helemaal en ontvoert zelfs een baby. Ze komt in een instelling terecht. Robert neemt ontslag bij Stenders en wil zich op een carriére in Nederland focussen. Dochter Charlotte heeft een problematische gezondheid. Simon Dekker maakt zich zorgen, maar denkt de situatie onder controle te hebben. Laura vind Charlotte niet veel later dood in bed aan. Robert en Laura zijn kapot van verdriet en vinden troost bij elkaar. Laura vind ook troost bij een sekte, onder leiding van Maarten Verkerke. Robert probeert Laura uit de sekte te krijgen. Uiteindelijk slaagt hij hier in. 

Seizoen 4 (1993-1994)Edit

De dood van Charlotte heeft Robert en Laura weer bij elkaar gebracht. Ze geven elkaar opnieuw het jawoord. 

Robert kan de verleidingen van andere schoonheden niet weerstaan. Via zijn bedrijf A&A financiert Robert de kledingwinkel van Linda Dekker, de oude vriendin van zoonlief Arnie. Linda en Robert gaan elkaar steeds vaker zien en er ontstaat een affaire. Laura komt er naar verloop van tijd achter en ze eist van Robert dat hij ermee ophoudt. Robert besluit met de affaire te stoppen, maar handelt tegenstrijdig. Laura betrapt Robert op een avond in de boetiek van Linda en duwt hem in een passpiegel. Robert krijgt in het ziekenhuis te horen dat hij verlamd is. 

BetrekkingenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki